Käisime Venemaa pealinnas Moskvas

Loomise kuupäev 13.05.2019

G1BK ja mõned G2R1, G1R2 ja G2EV  klassi vene keelt õppivad õpilased otsustasid tutvuda suure naaberriigi pealinna Moskvaga.

Teele asusime rongiga 5. mai õhtul ning kohale jõudsime 6. mai hommikul. Suvine Moskva oma 25-kraadise soojusega võttis meid vastu väga külalislahkelt. Giidide Lada ja Märdi juhtimisel tutvusime bussiekskursiooni käigus nelja tunni vältel Vassili Blažennõi katedraaliga, Punase väljakuga, Riigiduumaga, Moskva jõe kaldapealsega, Suure teatriga, Varblase mägedega, Moskva Riikliku ülikooliga, Tveri tänavaga, saatkondade linnakuga ja uue ehitatava Moskva citga. Ööbimiskohaks oli **** hotell „Gamma-Delta“ Izmailovos. Elasime 8. korrusel. Hotell oli hästi turvatud, väga korralik, ilus, puhas. Toad kahekohalised. Hommikusöök oli Rootsi lauas, mis oli erakordselt rikkalik.

Teisel päeval liikusime metrooga. Kuna olime saabunud suurlinna suure võidupüha eelsetel päevadel, siis põrkusime mitmete takistustega: metroojaamast ei  saanud väljuda, tuli edasi sõita,  tänavad olid suletud jne. Kuid me leidsime olukorrast väljapääsu ning muutsime oma päevakava ja suundusime Tretjakovi galeriisse. Seal on suurim ja rikkalikum vene kunstnike tööde kogu. Tuntumad kunstnikud olid Surikov, Aivazovski, Šiškin, Perov, Kuindži jt. Alumisel korrusel saime näha erinevaid ikoone. Leidsime ka kuulsa ikoonimeistri Andrei Rubljovi  töö „Püha kolmainus“.  Muuseum jättis väga sügava ja erilise mulje.

Edasi suundusime jalgsi Moskva vanimale ja erilisemale tänavale – vanale Arbatile. See on kunstiinimeste tänav, kus istuvadki kunstnikud, kes väga kiiresti võivad valmis joonistada suurepärase portree. Tervel tänaval mängisid ja laulsid muusikud, müüdi kauneid suveniire jne. Müüjad olid lahked ja sõbralikud.

Õhtul jalutasime veel ringi ka meie ööbimispaiga lähedal asuvas Izmailovo Kremlis, mis oli nagu muinasjutukompleks.

Kolmanda päeva hommikul pakkisime oma kohvrid ning jätsime need hotelli pakihoiuruumi. Võtsime ette teekonna Kremlisse. Taas sõitsime metrooga. Kremli territooriumil vaatasime kõige suuremaid Tsaar-kirikukella ja Tsaar-suurtükki, seisime kirikute väljakul ning külastasime Uspenski, Arhangelski ja Blagoveštšenski kirikuid. Giid ja õpetaja Korb jutustasid igal pool rajatiste ajaloost, olemusest jne.  Seejärel suundusime külastama Moskva suurimat ja  kõige tähtsamat kirikut Lunastaja Kristuse katedraali. See oli tõesti väga ilus kirik.

Kõige lõpuks võtsime kätte ning suundusime vaatama uhket kauplust GUM (Gosudarstvennõi Universalnõi Magazin – Riiklik Universaalkauplus). See võttis lausa hingest kinni… Milline interjöör! Ja kaup – igale maitsele, kuid kõrgete hindadega. Tasus vaadata. Enne ärasõitu otsustas Moskva ilm meid üllatada: tugev äike ja paduvihm panid meid istuma hotelli fuajeesse. Kuid täpselt siis, kui alustasime tagasiteed, oli ilm taas ilus. Tallinnasse jõudsime juba 9. mai päeval. Suurepärase käitumise ning puhtuse ja korra eest saime vagunisaatjalt kiita. Ta polevat juba ammu nii korraliku õpilasgrupiga sõitnud! Meil oli tore. Me nautisime kõike. Oli suurepärane reis. Soovitame kõigil võimaluse korral külastada klassiga või kooli grupiga Venemaad, sest peredega seda tavaliselt ei tehta. Te kindlasti ei kahetse!