• Oxfordi Ülikool
  • Pärnu Koidula Gümnaasium
  • Tartu Ülikool
Previous Next
09.04. - 15.04. toimub Erasmus+ projekti "My World in the Drop of Water" kohtumine Hollandis, Almelos. Projekt keskendub veekasutuse temaatikale, kusjuures tegevused on lōimitud paljudesse ōppeainetesse. Nii saavad ōpilased uusi teadmisi puhta joogivee tähtsusest, veesüsteemide rakendamisest erinevates riikides, keskkonnaprobleemide uurmisest ja lahendamisest; ōpivad modelleerima 3Ds purskkaevu ning projekti tulemusena valmib vee puhtuse mōōteriista prototüüp. Inseneeria kōrval on projektitegevustesse lōimitud ka kunst ja keeled - nii koostasid ōpilsed eelnevalt veeteemalisi haikusid ning vamistasid temaatilisi kunstiteoseid.

Pärnu Koidula Gümnaasiumist osaleb projekti esimesel ōpilasvahetusel Hollandis 4 ōpilast: Markus Strikholm (G1EV), Künter Suve (G1BK), Kärt Kaljuvee (G2A) ja Sten Kononov (G3R1). Ōpilasi juhendavad kooli haridustehnoloog Tiiu Leibur ja projektijuht Birgit Peterson. Projektikohtumisel külastatakse partnerkooli Canisius kahte campust - üks neist asub Almelos, teine Tubbergenis. Esimest projektipäeva alustati loomulikult rattasōiduga kooli - pikim teekond oli 20 km. Koolis vōttis projektipartnerid soojalt vastu kooli direktor ning päev jätkus osalemisega koolitundides. Tunnis pidid ōpilased keskenduma harjumuspärasest 5 minutit kauem, st tunni kestvuseks oli 50 minutit, misjärel pidid kiired jalad minuti-paariga uude klassiruumi tōttama, et mitte administratsioonilt "punast kaarti" saada. Kolm punast kaarti tähendab ōpilase jaoks koolile kasulikku tööd, nt koristamine.

Almelo linn on piirkonna madalaim paik, mistōttu ohustatud üleujutustest. Selle vältimiseks on rajatud pumbajaamad ning vee ärajuhtimissüsteemid, mida esimesel projektipäeval külastati. Muljetavaldav oli projekt "Breakthrough", mis aitab piirkonnal "jalad kuivad" hoida.

Kohtumine jätkus kunstilistel teemadel - Tubbergeni campuses tuli ōpilastel lahendada veeteemaline probleem, väljendades end läbi erinevate kunstiliste lahenduste kaudu. Tegevus lōppes avaliku näituse ja projekti kaitsmisega. Edasi ootas kooli labor, kus analüüsiti eelmisel päeval kogutud veeproove. Kōiki tööülesandeid lahendatakse rahvusvahelistes gruppides. Pärastlōunal tuli ōpilastel leida kooli ilmatu suurest jalgrattaparklast üles oma sōiduvahend ning sōita Bellsi vesiveskeid uurima. Sportlikud tegevused jätkusid - mōōtu vōeti piirkonna traditsioonilises mängus "klootschieten", mille eesmärgiks oli vōimalikult väheste pallivisetega jōuda ligi kilomeetrise metsaraja lōppu. Sihtpunktis ootasid traditsioonilised pannkoogid.

Kesknädal jätkub väljasōiduga Amsterdami, kus ōpilastel tuleb lahendada kaks ülesannet - esimeses tuleb uurida, kuidas on olnud vōimalik ehitada maju allapoole merepinda, milliseid tehnikaid ja erinevaid vōimalusi selleks kasutatakse. Teine ülesanne nōuab loovust ja innovaatilisi lahendusi, nimelt tuleb pakkuda uusi kasutamisviise Amsterdami kuulsatele kanalitele - need vōivad hōlmata pōllumajandusikku, meelelahutuslikku kasutust vōi keskenduda uudsetele transpordilahendustele - nt kanalite aluse maa kasutamine parklatena vōi ühistranspordi teedeks. Ootame pōnevusega ōpilaste loovaid lahendusi, mis vormistatakse rahvusvaheliste meeskondade ühiste esitlustena ning kantakse ette avalikul projekti lōpuüritusel reedel, kuhu on oodatud nii ōpilased, ōpetajad kui ka lapsevanemad.

Pōnevaid väljakutseid jagub ka ōpetajatele, kes neljapäeval viivad läbi kohalikele ōpilastele 50-minutise ainetunni. Juba on ilmenenud mitmeid kultuurierinevusi, mistōttu saab tunni andmine huvitav olema. Plaanis on tutvustada Eesti kultuuri läbi veebipōhise mängu ning ōpetada vast 3D printeri soetanud kooli ōpilastele 3D modelleerimist ja printimist.

Tehnoloogia kasutamine koolis on igapäevane - kasutatakse VOSK (vōta oma seade kaasa) lähenemist - iga ōpilane kasutab ōppetöös oma isiklikku sülearvutit. Kool paistab silma ka paindlikkuse ja ōppijakeskse ōpikeskkonnaga, sh ruumilahendustega. Lōpuklassis saavad ōpilased valida 4-5 akadeemilise tunni ulatuses, millistes ōppeaines käia - mōned ōpilased kasutavad vōimalust selleks, et läbida lisatunde raskusi valmistavas ōppeaines, teised jällegi selleks, et ōppida lisaks huvipakkuvat ōppeainet. Täiendavalt on vōimalus kasutada kooli raamatukogu iseseisvaks ōppimiseks ja tööks.

Koostööprojekt sai alguse 2016. ō-a alguses ning tegevused kestavad kuni 2018. a kevadeni. Projektis osalevad koolid kuuest eri riigist - Eesti, Läti, Leedu, Holland, Portugal ja Türgi. Järgmist projektiaastat ettevalmistav kohtumine toimub oktoobris Lätis ning rahvusvahelist ōpilasgruppi on oodata Eestisse novembri lōpus.

Fotod ja tekst Birgit Peterson
image 1
image 2
image

Reedel, 7. aprillil käisime valikaine raames õppereisil Tallinnas, kinos Kosmos IMAX, kus toimus Digigirlsi inspiratsioonipäev Tulevik=IT. Sündmus oli mõeldud 9.-12.klassi tüdrukule ja eesmärgiks oli innustada rohkem naisi tegelema tehnoloogia ja IT-ga.

Kohale jõudes ootas meid valik Hey Day erinevaid looduslikke mahlu. Kuna üritusele oli kutsutud ka Eesti Vabariigi president Kersti Kaljulaid, avanes meil suurepärane võimalus temaga pilti teha. Seejärel suundusime saali, kus esimese kõne pidaski president ise. Samuti pidasid inspireerivaid kõnesid veel Elizabeth Horst (Ameerika Ühendriikide saatkond Eestis), Hanna-Mari Kirs (Tech Sisters), Kaisa Holsting („Minu lugu”), Tiia Randma (Kutsekoda), Heli Lukner (Rakett 69 „Mina & teadus”) ja Peep Vain („Kuidas ma tean, mida ma tahan”). Kõneldi peamiselt sellest, kuidas valida endale just see õige ala ning tõdeti, et alati ei peagi valima ainult ühte kindlat eriala, millega tegeleda, vaid võib teha korraga mitut huvi pakkuvat tegevust.

Pärast lühikest lõunapausi oli taas aeg suunduda saali, kus vaatasime filmi „Code: debugging the Gender Gap”, mis uuris sugudevahelist ebavõrdsust tehnikavaldkonnas ning miks naisi alavääristatakse IT-ga tegelemises. Filmi lõpus saime küsida küsimusi filmi autorilt Robin Hauserilt.

Õhtu lõpetas vestlusring, mida modereeris Ede Schank Tamkivi ning kus osalesid Hanna-Mari Kirs (Monese), Andrus Järg (Skype), Kristel Kruustük (Testlio), Merilen Sõrmus (MKM) ja Victoria Villig (Tallinna Reaalkool). Üritust juhtis Skype Eesti personalijuht Merle Liisu Lindma. Enne teele asumist anti meile kaasa ka väike meenekotike.

Päeva lõpuks olime rohkem teadlikud tehnoloogia valdkonnast. Kuulasime inspireerivaid kõnesid naistelt, kes rääkisid oma pikast teekonnast IT-maailma ja oma huvi selle valdkonna vastu. Rääkisime lühidalt erinevatest töökohtadest ja kuidas need tulevikus muutuvad: millised töökohad võtab üle tehnoloogia ja millised jäävad. Selge oli see, et tehnoloogia asendab tulevikus mitmeid ametikohti ja seetõttu tuleb IT õppimine kasuks.

Muljed üritusest olid väga positiivsed. Päev oli küll pikk aga äärmiselt inspireeriv ja intrigeeriv, kuna sai teada väga palju uut informatsiooni. Tihtipeale jääb inimestel, ja eriti naistel, vale arusaam infotehnoloogiast kui programeerimisest. Tegelikult on IT väga laiapõhjaline, hõlmates väga erinevaid valdkondi. Seetõttu võiks taolisi üritusi rohkem korraldada ja tutvustada just naistele IT sektori erinevaid võimalusi, kuna naiste osakaal IT maailmas on ülimalt väike.

Kokkuvõttes oli üritus väga huvitav ja vajalik, kuna see pani mõtlema, kui palju me igapäevaselt puutume kokku tehnoloogiaga ja kui vajalikuks osutub see ka tulevikus, sest tulevik=IT. Foto autor Virgo Vardja.

 

Mari Kolberg G1BK 

president





















8. aprillil toimus matemaatikaolümpiaadi vabariiklik lõppvoor Tartus ja 11. klassi arvestuses saavutas
Karl-Johan Pilve 8. koha ja III auhinna. Karl-Johani õpetaja on Arvo Press. Palju õnne!
G1A klassi õpilane Anastasija Gorjatševa osales 7. aprillil Tartus soome keele olümpiaadi Agricola 2017 vabariiklikus voorus ja saavutas seal 23 osavõtja hulgas tubli 6. koha.
Nii eel- kui lõppvooru ülesannete teemad olid seotud Soome ajaloo ja tänapäevaga, maa ja ühiskonna tundmisega ning Soome 100 tähistamisega. Kirjalikele ülesannetele lisaks tuli lõppvoorus näidata ka oma suulist keeleoskust. Selleks tuli kodus ette valmistada ühe Soome-teemalise emotikoni lühike esitlus, esitada see žüriile ning vestelda samal teemal. Soomlaste välja mõeldud 56 emotikoni hulgast valis Anastasija esitlemiseks juba lapsepõlvest tuttava Muumimamma. Pärast ülesannete lahendamist osalesid õpilased Tartu ülikooli soome keele lektori Tiina Nahkola juhendamisel töötoas "Leikkiä ja improvisaatiota suomen kielellä" (Mäng ja improvisatsioon soome keeles).
Anastasija juhendaja on õpetaja Helle Marttila.

Uudised

10. klassi astujate dokumentide vastuvõtt

Palume Sinul tuua oma dokumendid Koidula kooli 10. klassi astumiseks kooli Metsa 21. Dokumentide... Loe edasi...
IMAGE Gümnaasiumi lõpuaktus on 20. juunil Pärnu Kontserdimajas

Pärnu Koidula gümnaasiumi lõpuaktus on teisipäeval, 20. juunil kell 12 Pärnu Kontserdimajas.  Loe edasi...
IMAGE Mängumaratoni võit tuli Koidulasse

HITSA õpilaskonkursi „Mängumaraton“ finaalis selgitati laupäeval parimad noored mänguloojad.... Loe edasi...
IMAGE Annabel Sarapuu pälvis "Andeka lapse" stipendiumi

Laste- ja noorteaasta raames kutsus Zonta Pärnu klubi esitama taotlusi stipendiumikonkursile "Andekas... Loe edasi...
IMAGE Anatoomia praktikum oli veidi hirmutav, kuid põnev

Esmaspäeval, 15. mail käis bioloogiaklubi koos huvilistega G2A klassist Tartu Ülikooli Biomeedikumis... Loe edasi...
IMAGE Läti õpetajad olid külas bioloogiatunnis

Teisipäeval, 16.05. viibisid Koidula koolis kohtumisel koostööpartnerid Lätist: bioloogiaõpetaja... Loe edasi...

Eelolevad sündmused

E Mai 29 @08:30 -
G1 klasside inglise keele eksam
T Mai 30 @08:30 -
G3 klasside koolieksam